In This Corner of the World

Nevěřili byste, jak hrozně dlouho jsem na toto anime čekala. Trailer samotný jsem viděla snad milionkrát. Tak moc jsem se těšila, že i když jsem film již měla doma a mohla si ho konečně pustit, nedokázala jsem se k tomu odhodlat. Tolik jsem se bála, že mě zklame. Ale nezklamal. Všechno to čekání stálo za to, od první do poslední vteřiny.

Mladá Suzu žije život snílka, musí však dospět a to nejen proto, že se z ní stává vdaná žena, ale také protože se má odstěhovat daleko od rodiny ve válkou zmítaném Japonsku.
Její svět je nejednou otřesen až do základů, ale Suzu se nehodlá nechat porazit, i když jí osud hází klacky pod nohy. Žije dál, přestože postupně přihází o vše, co jí kdy bylo drahé.

In This Corner of the World není žádný válečný dokument, ani hollywoodské drama, avšak ani obyčejné anime. Tuto skutečnost v něm lze vidět, slyšet i cítit. Barevná paleta je jemná a stejně tak i doprovodná hudba. Děj se rozvíjí pomalu a přirozeně, a i když se někomu může toto tempo zdát příliš pomalé, podle mě se jedná o klíčovou pozitivní vlastnost.
I přes svoji něžnost a éteričnost jde o něco uvěřitelného a skutečného. Jednoduše popsaný, jednoduchý příběh a přece plný složitých emocí. Jako samotný život zachycený v dvouhodinové stopáži. Lidská vřelost, porozumění, láska i smutek a bolest ze ztráty, zkrátka obyčejný život obyčejných lidí, kteří měli tu smůlu žít na špatných stránkách v knize dějin.
Snímek dává možnost nahlédnout na komplikovanou druhou světovou válku očima člověka, který nikdy nebyl a nikdy nebude hrdinou. Někoho s kým se každý z nás může lehce ztotožnit.
Kono Sekai no Katasumi ni (japonský název) je, tak jako většina anime filmů, velmi emotivní kousek, který je jako pohlazení pro každou správnou citlivou duši. Proto bych ho doporučila především těm, kteří nehledají drama, ale spíše odpočinkové, slice of life anime.

2 komentáře:

  1. Ahoj, skvělá recenze, o filmu jsme neměla ani potuchy, ale anime (a hlavně Miyazakovy filmy) mám moc ráda a tohle vypadá na něco v jeho stylu (možná jen trochu míň pohádkový) :) Takže díky za tip ;) -Domča z www.dominika-vankova.cz :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za chválu, doufám že se bude líbit. A mimochodem s tím Miyazakim máš pravdu, není to sice přesně od něho, ale nese to podobný art style i podobného ducha. Mám dojem, že na tom dělali jeho dřívější spolupracovníci, takže pravděpodobně proto. :)

      Vymazat

„Friendship is born at that moment when one man says to another: What! You too? I thought that no one but myself.“
- C.S.Lewis

Follow