The Fall

Možná už začínám být se vší tou chválou trochu jednotvárná, ale tenhle film si zaslouží trochu slávy navíc.
Dostalo mě na něm naprosto všecko, příběh a jeho postavy, hudba, barevnost i scenérie. Popravdě, šla jsem do něj s představou ucházející břečky, ve které se snad dočkám nějakého toho štěku v hlavní roli s Lee Pacem. Ale to, co jsem pak viděla mi skutečně doslova vyrazilo dech.

Film se odehrává někdy v roce 1920 v nemocnici v Los Angels. Je o začínajícím filmovém kaskadérovi, Royovi, který po neúspěšném seskoku ochrnul na obě nohy, a pětileté Alexandrii, která upadla při sbírání pomerančů v sadech a zlomila si ruku. Roy je po uši v depresi, protože kvůli úrazu přišel o práci a přítelkyni. Alexandria se s ním díky náhodě a ztracenému vzkazu seznámí a Roy jí z dlouhé chvíle začne vyprávět příběh o Červeném Banditovi a jeho čtyřech společnících, kteří přísahali pomstu zlému guvernérovi, který zničil vše, co milovali. Alexandrii se příběh moc líbí a tak se vrací každý den, aby jí pověděl další části příběhu, dokud Roye nenapadne, že by mu mohla pomoct dostat se k morfinu.

Jak jsem slyšela, režisér Tarsem Singh, si na tomhle snímku celkem máknul, protože se natáčel celkem čtyři roky a záběry pocházejí ze všech koutů Indie. Lee Pace dokonce před celým filmovým týmem předstíral, že je skutečně ochrnutý, jen aby to malá Catinca, která hrála Alexandrii, měla lehčí a její postava byla uvěřitelnější. Pravdu znal jen Lee a Tarsem.

Přesto, že The Fall není žádný velkofilm jako např. Avengers, nebo Star Trek, přesto nebylo pochyb, že je skutečně dobrý. Všechny milionové trháky mají jedno společné, mají všechnu tu perfektní grafiku a dobře známé holywoodské herce, ale ve své podstatě jsou vlastně o ničem. Zato tenhle film exceloval hned na dvou úrovních, jak realitě, tak i snu.
Nevím, jak to přesně popsat, ale příběh mě prostě chytil. Možná je to tou atmosférou, možná za to může Lee, tak jako tak, myslím, že The Fall je perfektní kousek, který jsem do své sbírky přidala se ctí.

2 komentáře:

  1. Fuck Yeah! Naprosto zírám, že tu vidím recenzi na The Fall. Já jsem tenhle film viděla poměrně nedávno, ale stejně jako tebe, mě jednoduše dostal. Malá Catinca byla neskutečně rozkošná a hrozně se mi líbil celý příběh i jeho konec. Vážně naprosto skvělý film! :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem na ten film narazila náhodou. Tedy náhodou. No prostě jsem ho náhodným výběrem vylosovala z filmografie Lee Pace... (No předpokládám, že není fanynka, která by na něj po Hobbitovi neměla alespoň maličkou úchylku.. ◔◡◔) A teď je to jeden z mých nejoblíbenějších. Dokonce jsem začla smolit i fanfic, ale ten asi nikdy nedokončím.. :D

      Vymazat

„Friendship is born at that moment when one man says to another: What! You too? I thought that no one but myself.“
- C.S.Lewis

Follow